Kolon kanserine sebep oluyor! DNA'nıza zarar veriyor


Bilimsel araştırmalar, işlenmiş gıdalarda yaygın olarak kullanılan bazı yağ çeşitlerinin kolon kanseri riskini artırabileceğine işaret ediyor. Uzmanlar, özellikle genç yaş gruplarında görülen kolon kanseri vakalarındaki artışın, beslenme alışkanlıkları ve bu tür yağların yoğun tüketimiyle bağlantılı olabileceğini belirtiyor.

Güncelleme: 07-06-2026 16:06:00 Tarih: 07-06-2026 11:06

Kolon kanserine sebep oluyor! DNA'nıza zarar veriyor

Özellikle genç yaşlarda görülen kolon (kalın bağırsak) kanseri vakalarındaki artışın nedenleri üzerine dikkat çeken bir değerlendirme yayımlayan Business Insider, işlenmiş gıdaların önemli risk faktörlerinden bir tanesi olduğuna işaret etti.

Dünyaca ünlü dizi Türkiye'ye geliyor! Ekrana kilitleyecek

KOLON KANSERİNE SEBEP OLUYOR! DNA'NIZA ZARAR VERİYOR

Dergiye konuşan ve konu üzerine çalışmalar yürüten Dr. Deepak Vadehra, aşırı işlenmiş gıdalarda kullanılan bazı yağ türleri ile erken yaşta ortaya çıkan kolon kanseri vakaları arasında güçlü bir bağlantı tespit ettiklerini söyledi.

Vadehra, 1990'lı yıllara kıyasla çok daha fazla genç hastaya kolon kanseri teşhisi konulduğunu belirterek, yapılan incelemelerde hastaların beslenme alışkanlıklarının benzerlik gösterdiğini ifade etti. Özellikle işlenmiş ürünlerin yoğun tüketiminin, genç bireylerde kolon kanseri riskini artıran etkenlerden biri olarak öne çıktığını vurguladı.

Uzman isim ayrıca, birçok hastada kanserin ancak ileri evrelerde fark edildiğine dikkat çekerek, konunun daha kapsamlı araştırmalarla ele alınması ve erken teşhis konusunda farkındalığın artırılması gerektiğini söyledi.




Bu haber 34214 defa okunmuştur.


Etiketler :


Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.


FACEBOOK YORUM Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER GÜNDEM Haberleri

YAZARLAR

ÇOK OKUNAN HABERLER

HAVA DURUMU

Hava durumu yükleniyor...

ANKET | TÜM ANKETLER

SİTEMİZİ NASIL BULDUNUZ

NAMAZ VAKİTLERİ

nöbetçi eczaneler